13 maj 2012

Netscape Gold

När Larsson började med sin hemsida 1996 någon gång skaffade jag Netscape Gold till att redigera med (hette väl Netscape 3.1 eller så). Detta program har följt med i alla år i alla datamaskiner till största belåtenhet.

Nu, med den helt nya datorn innehållande Windows 7, vägrar Windows att befatta sig med Netscape Gold! För gammalt påstås det. Vad gör man då?

Någon som har något tips om ett enkelt, helst gratis redigeringsprogram liknande Netscpe Gold "där man ser hur det blir"? Visst kan man söka, ladda ner, pröva och hålla på men det kanske finns någon som har något bra tips?

9 kommentarer:

  1. Innehöll den en htmlredigerare också.
    Jag har installerat Coffee Cup Free html redigerare. I gratisversionen saknas nog det som du vill ha, men du ser resultatet av vad du kodat i ett granskningsläge.

    SvaraRadera
  2. Tackar för tipsen - skall pröva.

    SvaraRadera
  3. Ett tips till är att Larsson mailar mig, om det fungerar nu.

    SvaraRadera
  4. Har för mig att gamla program ska gå att köra i något som heter "Kompablitetsläge". Kolla denna länk:http://www.pconline.se/artiklar/windows-kompatibilitetslage/

    SvaraRadera
  5. I Mozilla Firefox hittade jag inget användbart men SeaMonkey var ganska likt gamla Netscape Gold och det prövar jag nu.

    SvaraRadera
  6. Har aldrig haft någon ...äkta hemsida.Men min första burk delade jag med min Far.. som fick ta hem en från LM-Eriksson i älvsjö 1978,Så lite vet jag. PS Larsson fördelen med Facebook är ju att man kan lägga ut (RIKTIGA)vinyl-rariteter(EJ UTGIVNA PÅ CD) till riktiga vänner i stället för youtube/Dailymotion-ETC Nä nu ville ja verkligen vara annonyn/Calle

    SvaraRadera
  7. Ja Calle, vi har olika erfarenheter av detta med datorer. Visst finns det fördelar med Facebook men för tillfället har jag valt att stå utanför.

    Hur som helst är jag glad över Dina kommentarer (och alla andras också naturligtvis :-)

    SvaraRadera
  8. Det där med gamla Netscape-versioner är lite kuriosa tycker jag.
    Min första version hetter 0.77 Beta. Det fanns alltså inte ens en färdigtestad version när jag gav mig ut på nätet första gången :-D

    SvaraRadera