16 maj 2012

Kompabilitetsläge

Har från flera håll fått tips om att man kan köra gamla program i något som heter Kompabilitetsläge.

I kväll kastade sig Larsson med liv och lust i detta försök och det slutade nästan med att datamaskinen, med program och kompabilitetsläget åkte ut genom fönstret. Läget som sådant hade Larsson faktiskt prövat tidigare enär då riktigt gamla program icke ville befatta sig med Windows XP. Det jag inte förstår är att så mycket måste ändras varje gång Win. skall uppgraderas - ingenting är sig likt och ingenting fungerar som förut.

Nåväl, att "packa upp" programet Netscape Gold på den nya datamaskinen gick inte på någon vis. Det fattades filer och det vart ett väldans protesterande. Försökte då att föra över hela det uppackade programet från den gamla maskinen och se! det fungerade.

Det konstiga är att när jag startar programet i den gamla datorn är det en svensk version, likaså från USB-minnet. Fast när jag sticker in USB-minnet i den nya dator eller kör programet dirket från C: så blir det en engelsk version!!! Förklara det den som kan!?

1 kommentar:

  1. Tyvärr är detta ej mitt område. vidare brukar jag alltid ta några goooa pilsner innan jag rotar med burkarna...ty jag har ganska kort stubin när det gäller Windows.Mvh Absolut anonyma Calle

    SvaraRadera