19 februari 2009

Säker Surf?

Då Larsson har det största förtroende för statliga verk så använder han Telias bredband. I Telias bredband ingår något som heter "Säker Surf", dvs ett automatiskt virusskydd m m.

Trots detta ringde nu "Nisse" och talade om att han hittat 48 virus!

Är det då fel på "Säker Surf", datamaskinen eller till och med fel på Larsson..? Är noga med att inte öppna "okända" filer i e-post eller i inlägg på diskusionsforum m m...

Trodde i min enfald att "Säker Surf" var "idiotsäker"!?

2 kommentarer:

  1. Du får inte surfa in på vederstyggliga sidor, särskilt de som visar lättklädda flickor... typ Farbror Sid. :-)

    Ja det är ju för jäkligt att de inte lyckas stoppas virus. Som den djärfe cybersurfaren jag är kör jag bara windows defender... säkert helt vansinnigt av mig, och nu när jag skrivit om det får jag säkert virus så snart jag klickar på enter.

    SvaraRadera
  2. Nej, andra gången på kort tid är inte roligt... Tur som sagt var att man är noga med att säkerhetskopiera, men det är inte roligt att lägga in alla program gång på gång...

    SvaraRadera