20 februari 2009

Den begravda bilen

De flesta av oss som tycker om USA-bilar har väl hört talas om den begravda bilen i Tulsa.

Själv hörde jag talas om detta för snart 40 år sedan. Trodde i min enfald att man skulle gräva fram en bil i nyskick och jag blev väldigt besviken när skicket uppenbarade sig... helt upprostad och fördärvad helt enkelt efter att ha stått under vatten i 50 år...

Döm om min förvåning när jag läser i en av våra motortidningar att bilen är under avrostning och skall renoveras! När det nu är som är kunde väl denna bil få vara som den var och stå uppställd på ett museum - kanske rengjord men inte mer...

Det måste finnas massor med dessa Plymouth i bra skick - finns väl en helt ny på Chryslers museum bla - så denna bil kunde gott fått vara som den var...

Några fredagsförmiddagsfundering...

PS: Hittar inga bilder eller artiklar om processen med avrostningen, den som vet något mer kan väl göra en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar