14 februari 2009

Classic Motors Marknad, Örebro

Tog mig en tur till Örebro och besökte Classic Motors veteranbilsmässa.

Vid ingången mötte en liten trevlig Chevrolet Malibu -66 som var till salu. Lika trevlig var inte Larssons finanser så det blev inget köp...



Väl inne efter att ha hostat upp 80:- per skalle möttes vi av ett folkhav som sällan skådats. Gamla och nya raggare, äldre och yngre knuttar, långa, tjocka, smala farbröder i sina bästa år rotade i lådor och diskuterade storleken på kannringar, hurvida Chevrolet -52 verkligen hade den o den kromlisten m m, m m i all oändlighet. Den samlade kunskapen i denna lokal var smått överväldigande...


Förutom bildelar och tillbehör kunde även köksmöbler från USA och året 1952, inköpas för det facila priset av endast 7000:-... men så kom möbelemanget direkt från USA med...



4 kommentarer:

  1. Jag har inte varit på CM marknad på ett par år även fast jag bara har fem mil dit. Trängseln har varit enorm och utbudet av delar till min bil obefintligt. Mest moppegrejer och skräp. Bra naturligtvis för de som är intresserade av det men inget för mig.
    Kan bli irriterad på att de river av folk parkeringsavgifter och sen dirigerar omkring en tills man hamnar utanför området igen och får gå två kilometer för att kunna titta.
    Men det har kanske blivit bättre?

    SvaraRadera
  2. ...nej det har inte blivit bättre :-( konstig mässa detta... jämför om IKEA byggd ett varuhus utan att anordna p-platser!?

    SvaraRadera
  3. Jag kör ju Mopar, så jag utgår alltid från att det aldrig finns några grejer till mina bilar på såna swaps...

    SvaraRadera
  4. Snyggt fruktfat i blå string där!

    SvaraRadera