21 november 2011

Konstig pryl

Här är svaret, det VAR en potatismosare som Larsson trodde från första början fast med en annan teknik än vad vi är vana vid. Tack till Anders.

Lyfter upp denna post då det inte hörts av någon som vet vad detta föremål är för något.

Föremålet hittades på en bilparkering. Obs att Larsson inte har en aning.

Är det någon av Larssons läsare som kan identifiera detta föremål?

Föremålet är av gjuten plast, ca 25 cm långt och är delbart. Den svarta "knoppen" känns som något som man skall ha i handflatan men kan vara till något annat. Föremålet känns gediget ut.

 

15 kommentarer:

  1. Något hushållsföremål? Har det med bakning att göra?

    SvaraRadera
  2. kan det vara någon slags impeller
    akvariebranchen kanske?

    SvaraRadera
  3. Någon fläktattiralj ?

    SvaraRadera
  4. Sorry, vi har slagit våra kloka skallar ihop och kan bara konstatera - vi har inte en aning!!

    SvaraRadera
  5. Nu kommer jag att ligga sömnlös...

    SvaraRadera
  6. Min Betapetkamrat föreslår hushållspappershållare!

    SvaraRadera
  7. En potatismosare i modernt format förståss! Har inte alla en sån? :)

    SvaraRadera
  8. Maria: Tack.

    Perra: Tja..?

    mullis: Nja..?

    Marcus: Nej, det tror jag inte.

    khina: Samma här.

    ordlena: Nej, det kan det inte var.

    Anonym: Det var det första som slog mig men då skulle ju den nedre delen med vingarna (som jag då antar att Du anser skall vara i moset) fastna i och med att den är delbar. Även lättare mosning var jag inne på, typ vindruvor men varför är den delbar?

    SvaraRadera
  9. Kan det vara en en del till en remot/spelkonsol.
    Man sticker ner den här spaken i ett uttag i en remotkontroll. Låser den. Varvid de nedre ("vingarna") skall påverka olika sensorer, allt beroende på hur man vickar spaken.

    Att den är i två delar, kan bero på att man kan välja olika typer knoppar/färger i spaken.

    (Jäklar vad jag fått tänka - blev riktigt svettig)

    SvaraRadera
  10. Ampe: Där kan Du ha något! Inte för att jag vet vad en remotkontroll är men någon form av handtag kan det vara. Även detta att man kan byta överdel köper jag...

    SvaraRadera
  11. Den har ramlat ur ett UFO, skicka den tiil AREA 51 för utvärdering

    SvaraRadera
  12. Kanske något verktyg för att montera en drivaxeldamask eller liknande.

    SvaraRadera
  13. Här har vi svaret .
    http://www.etacbutiken.se/webshop/index.php/hushallsredskap/koksredskap/potatismosare-spudnik.html
    / Anders

    SvaraRadera