5 november 2011

Chrysler New Yorker Sedan -53

4 kommentarer:

  1. Skulle vilje ge Willgård en eloge att han, på den tiden (1971), fotograferade dessa bilar. Dels stod väl inte gamla Amerikanare så högt i kurs, dels att "ödsla" färgfilm på en gammal bil på gatan (om det inte är hans egen). Undrar hur Anders resonerade med sig själv på den tiden?
    Men nu 40 år senare är det väldigt roligt att se!
    Så stort tack Anders W.

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med om vad Du skriver. Det var sällsynt att någon la ner arbete på detta. Men det var trots detta några som gjorde det och som jag i dag har ett fruktbart sammarbete med.

    Bilen på bilden ägdes av Göran Ambell.

    SvaraRadera
  3. Hoppsan! Har en diabild eller två av Ambellbilen. Deltog liksom jag i Motorhistoriska Sällskapets första rally för efterkrigsbilar. Det var 1972 och själv körde jag en Chrysler -47. Måste greja kopior för min blogg! Hr Larsson har rätt i att en del bilar återkommer publicerade - en del t o m flera gånger!

    SvaraRadera
  4. Ja fixa kopior, det kan vara kul att se. Fö så var jag i kontakt med Göran Ambell i går och han vidimerade att vagnen hade varit i hans ägo.

    SvaraRadera