16 april 2009

Rökfritt!?

På kvällen, tisdagen den 14/4, efter moget övervägande rökte Larsson sin (förhoppningsvis) sista cigarett!

Vadan nu detta - sluta med något som i så många år ingått i Larssons image? Saken är den att jag upplevde rökningen som mest ett besvär på slutet; hålla reda på tobaken och cigarettpapper, dvs inte glömma hemma, komma ihåg att köpa, leta reda på ställen som man får röka på, det är inte hälsosamt, det är dyrt! 800 :- i månaden av beskattade surt förvärvade kronor och som någon skrev någonstans - "jag vill inte betala skatt två gånger", det har tidigare inte funnits någon större motivation samt sist men inte minst - det smakade i stort sett inte bra längre!

Har nu laddat upp med div "plåster" och tabletter med hjälp av apoteket och det går förvånansvärt bra... i skrivandets stund har jag varit rökfri i snart två dygn efter att ha rökt i nästan 45 år! - nåja höll uppe några år på 1980-talet när barnen var små...

I dagens pengar har jag rökt upp: 800:- x 12mån = 9600 x 45 år = 432 000:- !!! Blir en skaplig bil eller något liknande det!!!

3 kommentarer:

  1. Jag kan inte säga annat än lycka till! Jag vet hur svårt det är att sluta. Man kanske skulle göra ett försök igen...

    SvaraRadera
  2. FLAK önskar lycka till och tänk på vad många RK och bärgningskåren grejer du kan köpa nu istället för dom där cancerpinnarna.

    SvaraRadera