18 mars 2009

Nigeriabrev

Fick ett mail (se nedan) i kväll så nu är Larssons framtid säkrad... "30 % av den totala summan" - vad blir det i kronor måntro?

OM man nu skall försöka lura svenskar - varför ser man inte till att skriva riktig svenska? ...och då hör detta brev till det "bättre". Är det verkligen någon som går på detta?


Bäste Sir / fru,

Snälla jag behöver ert svar, jag är Edward Simpkins (Mr), direktör och chef för data-avdelning här i vår bank.

Jag har bara skrivit att söka er förståelse och hjälp. Jag vill göra en överföring som innebär en enorm mängd £ 20000000,00. (Tjugo miljoner pounds sterling).

Jag föreslår att göra denna överföring till ett bankkonto för att förstora. Alltså, för er förståelse och stöd, föreslår jag ett erbjudande om 30% av den totala summan som din, efter överlåtelsen har ingåtts.

Vänligen svara mig ange ditt intresse, och jag skall ge dig den information och nödvändigt förfarande för att göra överföringen. Snälla jag ivrigt väntar på ditt svar genom denna min alternativa e-postadress nedan:
ewdsimpkins_private@yahoo.com.hk

Tack.

Edward Simpkins (Mr).

2 kommentarer:

  1. men visst är det fantastiskt att folk går på det där ännu !

    SvaraRadera
  2. Skickar man ut några miljoner mejl är det alltid någon som nappar, som missat uttrycket "verkar det för bra för att vara sant är det också det".

    SvaraRadera