25 juli 2018

Tåg 62

GHT, 1962.

2 kommentarer:

  1. När SJ inte hade några konkurrenter på bannätet,ex. MTR, Snälltåget osv, som också skall ha plats att trafikera stambanorna och innan den STORA utbyggnaden med länstrafikernas pendeltåg och lokaltåg som också de skulle samsas om samma tid och utrymme på järnvägsnätet.
    Då 1962 när SJ skötte allt som var järnvägsknutet och nätet inte var uppdelat i olika verk ex. Banverket som sköter underhållet, m.m och inte har något med SJ att göra.
    Jo nog var det bättre 1962 skulle jag tro, det var t.o.m. bättre in på 90-talet, då när man slapp vara orolig att bli stående mitt på banan pga av en "nedriven" kontaktledning. "Nedriven" som är lika med sönderrostat eller eftersatt på dåligt underhåll av Banverket som kanske inte får de pengar man behöver för att sköta nätet.

    SvaraRadera