21 juli 2018

Opel Caravan


 Teknik För Alla, nr 8 1962.

2 kommentarer:

  1. Precis en sådan Caravan -62 fick jag som juniorsäljare på Facit i Södertälje efter värnplikten i Uppsala. Dock var den blå.
    Chefen på bygget d v s farsan körde Opel Kapitän men han levererade aldrig nå´t.
    Helt fantastisk lastförmåga som dock slogs av en grafitgrå Volvo Amazon-combi av 1965 års modell.
    Amazonen med sin nerfällbara halvlucka lastade jag 3"x5"-reglar så mycket att bilen inte gick att styra när jag skulle köra iväg. Tog ur ett antal tills framhjulen med nöd och näppe styrde. Jag skulle bygga ett hopptorn i Fållan söder om Stockholm och Farsta i Magelungen.
    Jag har tittat efter en Caravan men de är ganska sällsynta på beg-marknaden.
    Hälsningar
    lars.aleberg@telia.com

    SvaraRadera
  2. Tack för dina minnen Lars. Trevligt att läsa och jag vet att fler än jag tycker så!

    SvaraRadera