10 januari 2015

Posten kom...

...med ett nytt spännande paket härom dagen. Fast sanningen är inte den utan sanningen är att fru Larsson handlat samt hämtat ut paketet i en närbutik, en kiosk! Så går det till nu för tiden. Dessutom har Larsson lagt märke till att om Posten kör ut paket nu för tiden så har de blå bilar med texten Nordpost anbringad på sidan och som även kör post i Danmark!

Vad är detta för fjolligheter? En postbil skall vara gul med ett horn på och köra post i Sverige! Danskarna klarar sig nog själva! Och vem har bett om detta och dessa affärsdrivande verk och aktiebolag? Inte Larsson i alla fall. När dessa kataloger var nya var det dock ordning och reda och Kungliga Postverket skötte distributionen till full belåtenhet. Vad var det för fel på det?

3 kommentarer:

  1. Hobbyförlaget var ju skoj. Minns att jag (ca 10-11 år senare än din katalog) var inne och köpte någon skämtpryl eller liknande.

    SvaraRadera
  2. Jag satt och funderade på det under kommentaren, men jag är lite frågande. Jag har för mig att båda fanns i Borås under samma tid.

    SvaraRadera