6 januari 2015

Helgpyssel

Har man inte problem så skaffar man sig! Det hela började med att jag gjorde en omflyttning och omdöpning av mina filer på datamaskinen. Då slutade Netscape Gold att fungera! Detta program vägrar den nya maskinen att installera. Ner i källaren till den gamla maskinen som vägrade starta, bara pip, pip, pip... Isär med maskinen och kände på alla kablar, minnen o annat, skruvade ihop och kors - den startade. I med USB-minnet och kopierade Netscape Gold och upp igen och i med det i den "nya" datorn. Ville inte fungera fullt ut men hyfsat.

Tänkte då att man skulle modernisera sig litet men det gick inget vidare, googlade efter tips om enkla hemsideprogram och prövade att ladda ner http://www.serif.com/web-design-software/ men av detta program begrep jag intet.

Prövade då https://sv.wordpress.org/ men begrep lika litet där - plus att det efter installationen ställde till det på mitt webbhotell så jag fått ägna hela förmiddagen till städa upp där.

Att det ställde till det upptäckte jag när jag skulle ända på index-/förstasidan på www.tow.se och i stället för att se min välkommenskylt så kom jag till någon mystisk manöverpanel hos WP?

Är nu tillbaka förhoppningsvis på ruta ett igen! Varför skall det vara på detta viset?

2 kommentarer:

  1. Har du installerat Wordpress på tow.se så bör du kanske välja en mapp (typ: blogg.tow.se samma som tow.se/blogg/) till wordpressinstallationen om du vill ha kvar en separat index.html som guidar läsaren till dina olika sidor på tow.se.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag förstod nästan det - efteråt!

    SvaraRadera