7 september 2014

Hm... ligger en del i det

En orolig man kommer till polisstationen:

- Min fru är försvunnen
- Sedan när?
- i morse
- Hur gammal är hon?
- 43-44 år
- Hur lång är hon?
- 160-170 cm
- Kroppsform?
- Någonting mitt i mellan
- Ögonfärg?
- Brun, grön?! Något sådant!
- Hårfärg?
- Vet inte, hon ändrar det jämt
- Långhårig?
- Kommer inte ihåg, tror att hon klippte sig förra veckan
- Vad har hon på sig?
- Jeans eller kjol och linne tror jag
- Skor?
- högklackat…nja… gympadojjor…näää kommer inte ihåg
- Gick hon hemifrån?
- Nej körde bil
- Vad var det för bil?
- BMW 650i xDrive Gran Coupé, 449 hk, BMW Individual Helläder 'Merino' Champagne/svart, Sportstolar, Instegslister med BMW Individual skrift, LM Fälg V-eker 356 20", Ej modellbeteckning, Individualfärg, M Aerodynamikpaket, BMW Individual - Aluminium Line Exteriör, Individual Högglans Shadowlinn, ett litet stenskott på framrutan sedan i förrgår ….. då börjar mannen gråta.
Polismannen tröstar honom: Var inte orolig, vi hittar din bil!
...Och det finns folk som tycker att män är känslokalla

2 kommentarer:

  1. Jag la ut denna på FB. Fick många "likes" vilket inte förvånar mig

    Håkan

    SvaraRadera