7 januari 2014

Michael Cox

Michael James Cox, född 19 mars 1940 i LiverpoolEngland, är en brittisk popsångare, som idag fortfarande uppträder runt om i England, under namnet Michael James.

Han blev i sitt hemland ett så kallat 
one hit wonder då hans Joe Meek-producerade singel "Angela Jones" topp 10-noterades på Englands singellista 1960. Sedan hade han ingen mer skivframgång i sitt hemland. I Sverige hade Cox stor framgång med låten "Stand Up" 1962 som låg etta både på Tio i topp-listan och Kvällstoppen, och han fick ytterligare en framgång i Sverige med låten "I've Been Thinking" 1963.

Källa: Wikipedia




8 kommentarer:

  1. Jodå, det var en RIKTIG favorit. Ja, jag lyssnar ganska ofta till den.

    Tycker nog mer om slutet i låten, av någon anledning... nog en av mina defekter, kanhända ;)

    Johnny

    SvaraRadera
  2. Stand Up minns jag, de andra har gått mig ljudspårlöst förbi. :)

    SvaraRadera
  3. han gjorde en ganska stökig version av "Sweet Little Sixteen"
    nästan i Chuckens klass,
    spelades mycket i bilarna på 60-talet

    SvaraRadera
  4. Michael Cox är en gammal favorit. Har ett riktigt välspelat ex av EPn på bilden.

    SvaraRadera
  5. Stand Up var mina absoluta favorit.

    SvaraRadera
  6. Sweet Little sixteen och Stand up finns bland mina välspelade vinyler!

    SvaraRadera
  7. Han står på Birger jarlsgatan mot Stureplan ( har jag fel). Som vanligt är jag nyfiken. Det var hur som helst min första tanke/calle

    SvaraRadera
  8. Finns betydligt bättre låtar med han.. Kolla Youtube,,,, Lonely Road t ex

    SvaraRadera