21 augusti 2012

Kajs-Marie Karlsson

Att Marianne Kock (född Nilsson) sjungit i Sven-Ingvars parallellt med Sven-Erik Magnusson samt att hon vikarierade för honom under året 1962 är allmänt känt. Mindre känt är kanske att arvikatjejen Kajs-Marie Karlsson från Arvika vikarierade för Sven-Erik Magnusson under året 1963 då Sven-Erik Magnusson gjorde sin militärtjänstgöring.

Marianne Kock hoppade av och den 18-åriga Kajs-Marie Karlsson fick då chansen att börja i orkestern. När Sven-Erik Magnusson muckade så slutade Kajs-Marie - hon spåddes en lysande framtid som soloartist men det blev inte så - hon hade inga ambitioner att fortsätta som artist.

Någon som vet vad som hände sedan med Kajs-Marie Karlsson?



3 kommentarer:

  1. Gokväll.Tittar man på Upplysning.se så finns hon kvar i Arvika.Annars vet jag inget .Mvh C

    SvaraRadera
  2. När det var en dansgala i Kupolen i Borlänge för många år sen så var bl a Sven-Ingvars där. Jag fick en autograf av dem och Sven-Erik frågade vad jag hette. Då sa jag att "jag heter samma som en som varit med i eran orkester". Alltså Kajs-Marie Karlsson. Tyckte det var kul och han sa att det stämde.

    SvaraRadera
  3. Hej och Tack för kommentaren Kajs-Marie.

    SvaraRadera