6 juni 2012

Nationaldagen

I dag är det 6 juni 2012 och sålunda Sveriges nationaldag. Detta är väl inget som direkt firas hos Larssons men flaggan är hissad och det är skönt med en extra ledig dag.

Annat är det i Norge - där firas nationaldagen med pompa och ståt... månne vi någonsin komma dit?

Fö så trasslar fortfarande Larssons e-post - det blir att bida sin tid och vänta på "Nisse". Under tiden kan man ju ringa, skicka snigelpost eller komma/gå på visit - det lär fungera detta med. Bakgrunden till trasslet tror Larsson är att gamla konton och inställningar gjort att någon konflikt uppstått!? Har ställt in exakt som one.com vill ha det men det vill sig inte ändå. Larsson begriper sig inte på detta utan överlåter som sagt detta till "Nisse" som ev kan komma redan i morgon?

Än värre är det med Larssons Ford som är krasslig då förgasaren har gjort sitt. Har fått låna en förgasare av en kompis som fungerade utmärkt på hans Ford men inte på Larssons bil. Kan hanka mig runt stan om det kniper men det blir inga längre turer. Har beställt en fabriksrenoverad för dyra pengar som kanske dyker upp om någon vecka.


4 kommentarer:

  1. Tråkigt när det krånglar. Men jag vill önska dig en lättjefull nationaldag i alla fall. :-)

    SvaraRadera
  2. Som Ford-lover. Jag hade en 2,0-Granada 1984 som tog eld i motorrumet. att den tog eld berodde troligen på en tillsats i BP-soppan som såldes runt 1989 och som gjorde att ett av stegen i min 2-stegs fugge slammade igen och gjorde att det flödade ut soppa som tog eld. denna slutasats
    stod laboratoriet ute på Shell-gåsaga (Rasta-smörjoljefabriken)för (jag arbetade där). Jag orkade däremot inte tjaffsa med berörda parter-BP,Folksam utan köpte nyare motor från en krockad Sierra som gått 2700-mil och lackade om motorummet. Forden blev som ny men såldes till skärholmens-bilgarage för 5000 och en pava whisky som jag blev full och grät ut förlusten med.Mvh calle PS.Föråt för mina stavfel=knegaren

    SvaraRadera
  3. Tack för Ditt inlägg - alltid lika roligt att läsa.

    SvaraRadera
  4. F.S Önskar Dig det samma - en lättjefull dag alltså - inte krångel :-)

    SvaraRadera