26 juni 2012

Buick -59

4 kommentarer:

  1. Buick-59 en riktig pärla min drömbil

    SvaraRadera
  2. Håller med D.L - en riktigt snygg och lyckad modell!

    SvaraRadera
  3. Jag skrev BILDESIGN! om Plyma 58:an, här är åxå Bildesign på högsta nivå, dessa bilar är enligt mig extremt välritade. Jag misstänker att Savoy 58:an är grunden till 59:orna från GM. Chrysler presenterade hösten 56 och jag tror att GM-ledningen fick "spader" och började om med nya vita ritpapper. Tidigare hade GM karosserna haft två eller treårs cykler (Cheva 53-55 eller Olds 54-56). 1958 års Cheva är mig veterligt den enda "lågprisbilen" någonsin med endast ett karossår. Jag tror att GM gjorde om och gjorde rätt, 59:orna har fantastisk design. /Mikael

    SvaraRadera
  4. Absolut bland mina topp-tio bilar.Jag hade lyckan att få se en RIKTIG skönhet igår 28/6 2012 som skulle parkera i orminge centrum.Jag var på väg ut så det blev ingen närmare titt Men kan säga att det glänste nått enormt och utställningsskick var det utan tveka. Tja vad var det då jo...Reg:Nr var E Bird .Trevlig Fälg Mr:C

    SvaraRadera