24 juli 2011

Vi som följer "Larssons Blogg", del 2

"Vi som följer "Larssons Blogg" och "Senaste kommentarena" har ju fungerat väldigt sporadiskt det senaste året för att inte fungera alls det sista halvåret eller så.

Upptäckte nu idag att i Google Chrome fungerar det utmärkt till skillnad mot IE 7. Någon annan webbläsare har jag inte prövat. Är IE 7 för gammalt? Men det fungerade ju i fjol! Larsson tycker inte om förändringar!!!

Någon som kan reda ut detta åt mig?


IE7.



Google Chrome.
 

6 kommentarer:

  1. Jag tror den kan vara lite föråldrad, det händer mycket på websidor på de år som gått sedan IE7 kom, med säkerhet och snabbhet bl.a. Det är väl version IE9 nu.
    Varför kör du inte med Google Chrome eller Firefox eller bara uppdaterar till IE9. Jag använder bara Chrome och Firefox sedan något år tillbaka. Använder IE bara i nödfall till de webbplatser där inloggning eller köp över internet inte är uppdaterade till att fungera med annat än IE.

    SvaraRadera
  2. Dina problem härrör sig nog till olika script eller plugin på ex. blogspot som inte längre är kompatibla med IE7. Jag kollar nu med IE9 och där ser din sida perfekt ut.

    SvaraRadera
  3. Sidan ser bra ut i Firefox 5 åxo. Både läsbar och läsvärd. :)

    SvaraRadera
  4. Tony: För att kunna ladda ner IE9 måste man tydligen även ha Windows7 ?

    Får väl köra med GC då som verkar fungera bra. Alla sidor - inte minst fotosidor - går betydligt snabbare då...

    SvaraRadera
  5. jag kör med Firefox, funkar bra!

    SvaraRadera
  6. Firefox även här, funkar bra!

    SvaraRadera