Sevärda fordon och dom gjorde sig populära när dom lämnade utställningen med sirener, rotorljus under buller och bång=) Tutandet fortsatte långt ut på stan
..att det var Lars Erik Freeman på Rikspolisstyrelsen, som tvingade Volvo AB, att montera s k glödtrådsvakter i de målade polisbilarna i början på 60-talet. Ingen polisbil fick köra med trasig lykta, tyckte han, med all rätt. Sedan blev det ju standard - överallt tror jag.... Freeman var också aktiv att få fram differentialbroms till polisvolvobilarna.
Sevärda fordon och dom gjorde sig populära när dom lämnade utställningen med sirener, rotorljus under buller och bång=)
SvaraRaderaTutandet fortsatte långt ut på stan
..att det var Lars Erik Freeman på Rikspolisstyrelsen, som tvingade Volvo AB, att montera s k glödtrådsvakter i de målade polisbilarna i början på 60-talet.
SvaraRaderaIngen polisbil fick köra med trasig lykta, tyckte han, med all rätt.
Sedan blev det ju standard - överallt tror jag....
Freeman var också aktiv att få fram differentialbroms till polisvolvobilarna.