11 juli 2011

Timmen Tumba 1957-1961

Är någon av damerna bekant?

8 kommentarer:

  1. .. att de två till höger är Monica Zetterlund och Ingert Hoffman.

    Närmast Tumba på andra sidan står väl Siw Malmqvist !

    SvaraRadera
  2. Monica Z är det med bestämdhet. Men jag tror att inte att det är Siwan som är med på bilden.

    SvaraRadera
  3. Tror också att det är Siwan, tvåan från vänster.

    Det ringer en klocka för första damen, men jag kan inte komma på namnet.

    SvaraRadera
  4. Är inte första damen Sonja Stjernqvist?

    SvaraRadera
  5. ...det tror jag med Håkan !!

    SvaraRadera
  6. Monica Zetterlund är jag ganska säker på... två från v tror jag är Siv M? i övrigt har jag ingen aning...

    SvaraRadera
  7. ...hmmm.
    Skulle kanske kunna vara Marie Dieke?? (Väldigt lik Stjernqvist.)

    http://dedica.la/artist/Marie+Dieke

    SvaraRadera
  8. För mig spelar bara en av dem roll. Hon som står längst till vänster från Tumbas sida och bär glasögon: Den vita negressen från Hagfors - en av de tio bästa jazz-sångerskorna i hela världen!!!!

    SvaraRadera