26 mars 2011

Räddningskåren/Centralgaraget - by night

Bilden är klickbar (1200x780)

7 kommentarer:

  1. Snygg bild! Men vilken mardröm för oss med beslutsångest. Sju eller åtta olika sorters bensin och nästan lika många bilmärken.

    SvaraRadera
  2. När är bilden tagen?
    Jag ser att Wolesley finns med på en skylt. Kul eftersom jag åkte i en sån mina första barnaår, 60-tal. Jag minns den än, fin bil.

    Anette

    SvaraRadera
  3. Sorry, Wolseley ska det ju naturligtvis vara!

    Anette

    SvaraRadera
  4. Sorry Anette - vet inte när bilden är tagen men gissningsvis under 1950-talets sista hälft...

    SvaraRadera
  5. By nigt!?
    Försöker någon snylta in sig i mitt varumärke?
    Fy, Larsson!
    Mvh
    Billy BY NIGHT

    SvaraRadera
  6. Gissar att bilden är tagen 1959-60 eftersom en av kårens läkarbilar står vid högra pumpraden.. En Austin högerstyrd med internummer 22 eller 23
    Hälsar Affe Linblad som körde på rKN vid den tiden

    SvaraRadera
  7. Hej Affe

    Hör gärna av Dig och berätta mer från Din tid på RKN.

    SvaraRadera