1 mars 2011

Ford Country Sedan -55, A97226 - Stockholm

Läs mer här:

8 kommentarer:

  1. Jaha, vad har hänt här då?

    SvaraRadera
  2. jag tippar att den alltid närvarande mannen i hatt och rock är chef, så var det alltid på 50-talet

    SvaraRadera
  3. Ser ut som Herr Gunnar Papphammar!

    SvaraRadera
  4. ...och jag tror att det är under en MC-tävling på en rundbana kring Stockholm i slutet av 50-talet.

    Flaggvakter på ställningen till vänster.

    Någon har gjort illa ryggen vid kullkörning - och tvingas av tävlingsläkaren (i hatt)- att ligga på mage under transporten.

    SvaraRadera
  5. Ampe ligger bra till med denna analys - fast det är nog en uppvisning med krockande bilar och reklam för RKN-selen (säkerhetsbälte). Om det är i Stockholm är osäkert. Mannen på båren är troligen Varg-Olle (som fungerade som stuntman åt RKN).

    SvaraRadera
  6. ..Det var som sjutton..

    Det här med uppvisningar kommer jag i håg nu.
    Var inte ovanligt, att man släppte bilar från kranar - och se´n var det igång med hela räddningsapparaten.....

    SvaraRadera
  7. På min film "Filmen om Räddningskåren del 4" finns dessa uppvisningar. Välkommen på ett besök!

    http://www.youtube.com/user/Arvika2?feature=mhum#p/u/15/N0kNldDNScs

    SvaraRadera
  8. Tack...... nu har jag kollat.
    Vilka minnen man får.
    I Uppsala hade man motsvarande nere vid hamnen (vid Fyrisån) - där man släppte en bil över kajkanten.

    Sen kom det dykare - bärgningsbil -ambulanser - polis och helikopter från Ostermans.....

    SvaraRadera