24 oktober 2010

Plymoth Valiant V100 -67

En mycket trevlig bil var denna Valiant V100 som ägdes mellan januari 1976 och oktober 1976. Rak sexa och automatlåda. Gick som dröm...

Byttes bort mot en Buick Skylark -65 som ganska snart visade sig vara ett misstag. Ett misstag som det - tack och lov - inte finns något foto på. Behöll den Skylarken endast en vecka.

Ett foto taget strax efter inköpet i januari 1976.

Sommaren 1976 gjordes en semesterresa till Danmark.

Stor kran och - i sammanhanget - liten bil. Utanför Strömstad 1976.


6 kommentarer:

  1. En sån har jag ägt! Köpte min -91 tror jag att det var, svart var den när jag hämtade den, sen blev den Ferrari-röd, saknade motor & låda men det löste jag så småningom med en 383 Magnum och 727 automat, efter att först ha stoppat i en 318" med 904 automat.

    SvaraRadera
  2. Larsson bytte ju bilar som jag bytte tandborste.

    SvaraRadera
  3. I58 - hade Du original bakaxel? Besiktiga Du detta?

    SvaraRadera
  4. Tills efter första provturen med 383:an hade jag original bakaxeln, sköt hål i klumpen och tappade ut resterna av dreven på vägen...sen blev det en 8 3/4" axel, den höll!
    Besiktning var inget problem, bilen var sedan tidigare registrerad med utbytt motor, i reg.bevis stod det: T31A motor utbytt, men inte till vad, så jag kunde ha vilken motor som helst i den.

    SvaraRadera
  5. Även jag hade en V 100 67a någon gång runt 1982...tycker det är raka snygga linjer speciellt bakpartiet.

    SvaraRadera
  6. norrlänningen3 maj 2011 kl. 21:33

    har haft en likadan samma färg t o m,tror jag köpte den -85, ägarn före mej såg 2 yngre killar försöka bogsera igång bilen, då det visade sej att lilla sexan skurit fick han köpa bilen billigt,han skruvade dit en 225" innan jag kom in i bilden,1500 spänn fattigare drog jag hem vallen och innan 225" ens vart uppstartad lyfte jag ur den för en 318" med automat, sexa och manuell var ju ingen pojkdröm på den tiden, idag hade jag behållit den orginal då bilen ochså var så gått som rostfri med bra inredning.......

    SvaraRadera