5 oktober 2010

Opel Rekord Coupé -62, del 4

Detta är den sista bilden som jag hittat av alla mina Opel P2 Coupéer... detta ex tjänstgjorde som reservdelsbil om jag inte minns fel. Denna bil var det väl också som var sällsynt helvit, dvs även taket var vitt...

Hade en till men den hittar jag inga foto på... grön var den minns jag...

Vad kan man mer säga om dessa Coupeér? De korslagda flaggorna som normalt satt på bägge bakskärmarna på två, fyradörrars och Caravan saknades på coupéen. De plåtar som satt under stötfångarna bak o fram original saknas på denna som på de flesta Opel P2 från 1961 till 1963...



1 kommentar:

  1. Hade en liknande som jag lackerade röd med svart tak. Blev tyvärr såld pga ekonomi och att familjen blev större. Kommer ihåg stora problem med växelföraren som en besiktningsman slet sönder trots att jag beskrev hur växellägena var. En av Opels allra snyggaste 60-tals modeller!

    SvaraRadera