24 oktober 2009

Samlar- och antikmässa

I dag var det samlar och antikmässa i Arvika igen! I dag o morgon är det i Åmotsfors..! fullt upp alltså!

Dagens fynd bestod av en "Nettopriskurant" utan förbindelse, hösten och vintern 1941-1942 från ALLMÄNCO AB i Borås... fina grejer på 766 sidor... med tygprover och fina färgbilder... något att terrorisera mina bloggvänner med...

Vidare hittades en "Huvudkatalog" från "Syfabriken Älvsered" från 1965 och ett antal "Allt i hemmet från 1959 till 1963 - alla i nästan nyskick...

3 kommentarer:

  1. Härlig Galaxie från 66 -tänkte på att det måste vara mycket svårt att värdera bilar som är ovanliga och halvpopulära. Camaros, mustanger och t.ex. chargers är inne men de udda bilarna - skitsvårt. Galaxien är kanske inte så udda som andra bilar men som imperialen från 65 i mitt senaste inlägg är nog rätt ovanlig och kräver rätt köpare, samma gäller nog min komet många tycker att det är roligt att se på dem men inte många skulle köpa en. Du får gärna skriva lite om hur man tänker när man värderar en udda bil.

    SvaraRadera
  2. Jag vill se massor av bilder och bilder på tygprover ur priskuranten. Nu!

    SvaraRadera
  3. Undrar om inte den gode Mercury hamnet lite snett nu som skriver om Galaxie i ett priskurantinlägg?

    Hur som helst: Jag värderar inte så mycket utan anger bara om kundens uppgift på värde är rimligt eller inte (en bil är ju värd det köpare har gett/vill ge, inget annat).

    Min uppgift är att ange skicket (via ett protokoll - ungefär som gamla bilprovningens) så får "if" via dessa uppgifter samt foto avgöra om bilen kan försäkras.

    Disk. om värdet uppstår först när det hänt något...

    SvaraRadera