16 oktober 2009

Bortgjord...

...nertryckt i skorna och nästintill utslagen! Varför nu detta sorgliga och deprimerande tillstånd hos Larsson?

Jo, Larsson trodde att han hade gjort ett fynd då han i dag hittade en singel med Åse Wentzel och Gunilla Postaroff! Snabbt som attan gjordes affären upp innan säljaren ångrade sig... fem kr var fö inget att pruta på...


Hem o packade upp... vafalls! hade försäljaren i ett obevakat ögonblick bytt ut skivan?

Nej då, - den bistra sanningen var att Larsson läst skivans reklambaksida slarvigt - skivan var i själva verket med "The Western Group" och låten "Brev från Hull" och "Beatrice Aurore"... säkert inget fel på denna grupp, får kontrollera vid tillfälle... ensemblens sammansättning och framtoning bådar dock gott (Larsson är ju fortfarande inte ägare till en fungerande grammofon så det är inte helt lätt av avgöra fullt ut)

3 kommentarer:

  1. Jag köpte Eagles - Hotel California och en Pugh Lp när jag kom hem hade jag två LP med Eagles - Hotel California och bara ett Pugh konvolut :-)

    SvaraRadera
  2. Har också gjort felköp. Tomma omslag, fel skiva i fodralet osv. Numer granskar jag allt innan jag handlar :-)

    SvaraRadera
  3. Så kan det gå men du kan ju ha gjort ett fynd ändå om du bara kunde lyssna. Nostalgisk är den iallafall.

    SvaraRadera