24 oktober 2009

Ferguson 3485

Larssons oförmåga att nu för tiden att spela vinylskivor rådde en god granne bot mot genom att skänka mig en Ferguson 3485 med radio och med en Garrard skivspelare (33, 45 och 78 varv).

De som begriper sig på säger att det kan vara en : SP25MKIV med Synchronous motor, och en amerikansk Shure pickup... mao superkvalité från 1970-talet... för Larssons är detta "grekiska" men det låter ju bra... om apparaten låter bra låter vi än så länge vara osagt... apparaten var enligt uppgift i bruk senast i somras och detta då till full belåtenhet...

Apparaten skall nu putsas upp och provspelas (högtalare saknas men skivspelaren bör gå att koppla till en annan stereo - bara jag hittar mina DIN-kontakter m m).

2 kommentarer:

  1. Vi får hoppas att Larsson får ljud i apparaten. Det är en aning frustrerande att ha en hög med skivor men ingen skivspelare.

    SvaraRadera
  2. Tjenare!

    Hittade en likadan häromveckan inkl original högtalare (Ferguson) o även original kassettdäck (Ferguson) på Stadsmissionen Second Hand. Har inte hunnit testa den ännu eftersom jag köpt på mig massa annan hemelektronik inkl rullbandare.

    Cheers...
    elektronikfreak
    http://www.elektronikfreak.com

    SvaraRadera