2 augusti 2009

Luxor President - 1956

1 kommentar:

  1. I Motala kunde man verkligen både bygga möbler i HiFi-utrustning, på den tid då det begav sig.

    Mormor och morfars Luxorstereo har jag som reserv ifall min nuvarande lyssningskedja skulle haverera.

    Nu lägger jag vinylen på min Thorens TD 166 MkII och innan ljudet når två svarta Audiopro-högtalare så har vinyl-ljudet passerat genom en Proton Integrated Amplefier AM-1.

    Det blir bra ljud, men det är ju ändå bara lite provisoriskt eftersom jag faktiskt har en ännu mer kraftfull Proton-förstärkare: En Proton D540 StereoAmplifier och två lika svarta Heybrook-högtalare som kan baxa ut mer bas och diskant än alla Adioprohögtalare?
    Alla som har varit i närheten av Proton-förstärkare och AudioPro- eller Heybrook-högtalare vet vad jag talar om..

    SvaraRadera