20 juli 2009

Dagens fynd

Nåja, vädret blev bättre framåt eftermiddagen och det blev tid över att springa in på en loppis och kolla läget.

Det gjordes två fynd av minst sagt blandad kompott och kompott fanns faktiskt i det ena fyndet som utgjordes av inte mindre än ett exemplar av "Mat för Alla - Receptsamling för hemmet", utgiven av Margarinfabrikernas Försäljnings A.-B 1928! 81 år i år men vid god vigör trots sin mogna ålder... Många spännande recept...


Det andra fyndet var Agnetha Fältskog´s LP "Agnetha Fältskog" med låtar som tex "Jag var så kär" och "Utan dej mitt liv går vidare". Fodralet var i nyskick...

5 kommentarer:

  1. Försökte regga mig på att följa din blogg men det funkade inte. Får komma ihåg att logga in själv för bloggen verkar intressant.

    SvaraRadera
  2. OJOJOJ...vilken fint omslag!
    Nu vet jag inte vad du gav för LP:n men hur som helst var det ett fynd. Har inte sett denna LP någonstans innan.

    SvaraRadera
  3. Försök igen Ola! och lycka till med Morrisen!

    Sid: 20:- var väl inget att bråka om... och jag har inte sett denna LP jag heller tidigare. 1968 ser jag nu att den är ifrån :-)

    SvaraRadera
  4. Flickvännen blev impad för hon samlar på ABBA.

    Den skivan är inte så vanlig, grattis till ett fynd

    SvaraRadera
  5. Varför får inte jag fälla skog när Agnetha Fält skog??

    SvaraRadera