2 juli 2009

Arvikafestivalen

Varje år invaderas vår lilla stad av "konstiga" människor, iofs ofta trevliga, men ofta konstigt klädda och som lyssnar på konstigt oväsen som de kallar musik...

Det är dags för Arvikafestivalen... hela staden är uppochnervänd, det vimlar av poliser och ordningsvakter och berusade människor. De kommer i hordar, per bil, buss och tåg... ligger i drivor efter väggarna. Lokalbefolkningen gör utflykter (även Larsson), tittar och gör stora ögon... somliga gör stora pengar... gator är avstängda, bilar överallt, omöjligt att komma fram... Alla säger att det är bra, men Larsson har inte fattat varför det är bra och för vem?

7 kommentarer:

  1. Ha! Jag var där. Och det har jag varit sedan 1992.

    Är jag konstig då? :-D

    Nästa år kommer jag och hälsar på dig också... :-D

    SvaraRadera
  2. Nja, troligen LITE konstig men bilinnehavet förlåter det mesta. Och du är välkommen att hälsa på... Appropå bil så såg jag en Caprice el Impala Coupe -77 bakom cementgjuteriet denna helg... Bekant?

    SvaraRadera
  3. Du har givetvis rätt. Jag är lite märkligt, fast på ett trevligt och snällt sätt. ;-)

    Angående Cheva bakom gjuteriet: färg?

    SvaraRadera
  4. Ringer ingen klocka, tyvärr. :-/

    För resten, var tog din gamla kärra vägen? Norrut? Söderut?

    SvaraRadera
  5. Torsby, sist jag kollade...

    SvaraRadera
  6. Måste kännas lite lätt sorgligt att sälja iväg en bil man servat, donat med och tyckt om? Jag kan inte tänka mig att kränga Capricen för allt smör i Småland.

    SvaraRadera