2 juli 2009

Bakrutereklam

Alla fordon hade - och har väl? - reklam för återförsäljare eller importör i bakrutan i form av en dekal av något slag?

Hur som helst - på en bilträff för en tid sedan såg jag en dekal på en 1950-tals Opel där det stod "En Ny Opel från General Motors International" eller något liknande (detta utförande borde vara innan den så vanliga dekalen "Opel - en General Motors Produkt"). Detta borde då gå att översätta till en Ford ansåg jag! Den rätta dekalen på min Ford var väl: "En Ford är en Ford för Ford har resurser" men det lät inte riktigt bra tyckte jag...

Satte mig vid datorn och experimenterade med typsnitt och stilar och fick till: "En Ny Galaxie 500 från Ford"... sedan i väg till "Nisse" som gör dekaler m m... blev ganska bra och alltid retar det väl någon?


5 kommentarer:

  1. Det var kreativt och väldigt snyggt, det blir säkert fler avundsjuka än det retar...
    Men Larsson de där gosedjuren... du kunde väl i alla fall ha en käck kudde med ett vägmärke på... ;-)

    SvaraRadera
  2. Ser ut som om den suttit där sen 1968. Bra jobbat Larsson =)

    SvaraRadera
  3. Tack grabbar! Hade det inte varit merrätt om meningen börjat med ett "litet e"?

    Sid: Kudde med vägmärken! Helt rätt! Skall anskaffas! hade en en gång i tiden men solen tog kål på den... men vickande hunden är ju rätt!?

    SvaraRadera
  4. Kudde eller vickande hunden är ju ett måste!

    SvaraRadera