19 juni 2017

Panasonic LUMIX DMC-FZ300

I dag bytte Larsson kamera. Efterlyste en lättare och smidigare än den gamla Nikon D5100. Fotohandlaren erbjöd en Panasonic LUMIX DMC-FZ300 och påstod att jag bytte upp mig men fan trort, alldeles för många knappar men som vanligt finns det en autoknapp men som då i detta fallet heter iA. Nåja, kameran har mängder med imponerande prylar, bla kan den prata med min telefon! vad nu det skulle vara bra för? kameror skall ta kort och hålla tyst. Som vanligt får man se hur det blir, mycket nytt att lära blir det i vart fall.


 

4 kommentarer:

  1. Den blir säkert bra. Autoinställningen är oftast att föredra tycker jag också. Varför konstra till det?!

    SvaraRadera
  2. Jepp, jag tror det. Brukar köra med auto de första bilderna och sedan experimentera mer med olika inställningar om motivet är kvar då vill säga!

    SvaraRadera
  3. Alltid jobbigt att byta till nytt, men som en sa ang. smartphone "Man kommer ju inte undan..."

    Det är ju bra om det blir bättre, men man vill ja att den nya skall fungera som den gamla. Gäller för det mesta, speciellt datorer.

    SvaraRadera
  4. Nej, man kommer inte undan vissa saker men man får kämpa emot så gott det går.

    SvaraRadera