22 mars 2017

Sven Erik Magnusson 1942-2017

Vi hedrar hans minne på detta sätt.

 

5 kommentarer:

  1. En grupp som håll klassen genom alla år. Kanske mer popgrupp än dansband?

    SvaraRadera
  2. "End of an Era" kanske man kan säga...

    *I högtalarna 1965-68 i pappas Amazon och sedan 142:a/145:a 1965-68 på söndagsbilturen...

    * I högtalarna på pappas 145/245:a hela 80-talet. (Han var från Arvika)

    *I högtalarna 1983 i Nisses Valiant -66:a från stereo-8 med stålkam instucken för att slippa svajet...

    I högtalarna 1985 i egna Kapitän- 70;an i färjeläget i Puttgarden på väg hem efter bilskrotsturné i Hamburg... (Stereo-8 även då - som komplement till vanliga kassetten)

    *Livekonset i Växjö Tennishall ca 1995

    *I högtalarna i valfri bil (oftast 940) från SR P4 närsomhelst - även i närtid

    *I skivbacken på Röda Korset eller Erikshjälpen (motsv.) för 5-10:- under många år. (Kraftfullt underskattat. men så var det ju...) Tur att man köpt på sig under årens lopp, för nu blir det väl dyrt...?


    Lite högst privata och personliga reflektioner som kanske kan passa en dag som denna.

    Någon annan som har flera?









    SvaraRadera
  3. Musik som jag mått och fortfarande mår bra av att lyssna till.

    Jag gillar de personliga reflektionerna i kommentaren här ovan.

    SvaraRadera
  4. Som Tony skrev så har Sven-Ingvars hållit sig bra under åren. Den flesta har nog liknande minnen som vännen CJB?

    SvaraRadera
  5. Får komplettera mig själv...

    I låten "Ett litat rött paket" sjungs det ju om att äta "bakelser och kex på Åvandals"

    Många år tog det innan jag insåg att det inte alls handlade om någon hänvisning till Karlstad, eller Värmland överhuvudtaget - utan till Ofwandals Konditori i Uppsala. Var inte förrän jag insåg att det var Owe Thörnqvist som skrivit texten, han är ju från just Uppsala. Ännu sämre blir det när jag inser att jag som liten varit på sagda konditori med mormor, då jag varit på besök.

    Så kan det gå med "felhörningar" av låtar... (Ett kapitel för sig...)

    /CJB

    SvaraRadera