3 december 2016

"Hundraåringen"

Skulle vilja se filmen "Hundraåringen" som går på TV4 i kväll men inser att jag inte orkar med den förbannande reklamen var och varannan minut. Om det i vart fall någon gång vore reklam för något man behövde ha eller gillade - men inte då - en oändlig massa spelreklam, reklam för smink, dambindor och puder! Nej, stäng ner denna fjollkanal eller återgå till det gamla kravet att ha reklam före och efter filmen. Förbjud även Nyheterna att ligga mitt i filmen och tillåt inte skämtprogram som låg mitt i filmen förr typ "Min bok". Det är lika illa i alla andra kanaler med för den delen förutom då SVT som tyvärr mer o mer tar efter fjollkanalerna som tex störande bakgrundsmusik under programmen och ett oerhört tjatande om "kommande program".

3 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med! Förstår inte hur de bolag som betalar för reklam kan tro att den lönar sig. Den är ju bara irriterande. Jag löser det med att spela in de program jag vill se, och sedan snabbspola förbi reklaminslagen. Klassiskt.

    SvaraRadera
  2. Vad är det som skulle bli bättre om TV kanaler läggs ner?
    Nu kan man välja om man vill titta eller inte, och jag väljer att inte titta, men då har jag i allafall gjort mitt eget val.

    Mvh Skogåsbon

    SvaraRadera