16 december 2016

Inger Lind - Und nebenbei hast du noch mich

5 kommentarer:

  1. Härligt! Karin Inger Arvidsdotter Scott-Robbert, känd under sitt flicknamn Inger Lindbladh, även kallad "Den sjungande småskollärarinnan". I Tyskland som Ingerlind.

    SvaraRadera
  2. Men gjorde ju i alla fall en skiva under namnet Inger Lind?

    SvaraRadera
  3. Sorry. Har slirat runt en stund på nätet, men kan inte hitta någonting som styrker att hon gjort en skiva under namnet Inger Lind.
    I Tyskland uppträdde hon som Ingerlind (ett ord) och som Ingerlind spelade hon bl.a. in "Und nebenbei hast du noch mich".
    Misstänker att den som lade upp låten på Youtube t r o d d e att hon hette Inger Lind.

    SvaraRadera
  4. http://larsson-larssons.blogspot.se/2016/12/inger-lind-en-har-mitt-hjarta.html Är detta fel då ?

    SvaraRadera
  5. Mittåt! Larsson verkar ha väldigt rätt. Med skammens rodnad brännande på mina bara knän kryper jag tillbaks till mitt hål och avvaktar ett nytt tillfälle att klanta mig.

    SvaraRadera