2 februari 2015

"Gardenakopplingar"

Vet inte vad de heter men jag kallar dom "gardenakoppplingar" med det heter de ju inte om de är av annat fabrikat - men Ni vet vad jag menar?

Hur som helst hade jag problem med min vattenslag då slangen vill glida ur kopplingen med vattenkaskad som resultat eller i vart fall läckande koppling. Måttligt lustigt när det nästan är minusgrader ute och man tvättar bilen!

Gick till Tools och frågade om råd - de brukar har bra prylar och personalen rekommenderade dessa kopplingar som på bilden. Dyra som stryk men gav ett gott intryck. Hem och provade och det höll tätt i varje fall den fösta biltvätten. Men nu var det vad dessa kopplingar kallas?



2 kommentarer:

  1. "Slangkoppling plast, Gardenatyp", eller bara slangkoppling.
    Att slangen kröp ur Gardenakopplingen hände även mig ett antal gånger i somras. Jag provade med att byta mot andra kopplingar jag hade låg i lådan, men resultatet blev detsamma. (Även med Hozelock-kopplingen.)
    Bytte ut den billiga lågpris-plastslangen mot en av märket Gardena. En annan kvalitet - kopplingen höll greppet.
    Larsson kanske inte heller har satsat på högsta slangkvalitet utan mest meter per krona?

    SvaraRadera
  2. Jaha, det kanske är slangen som var för billig? Skall åtgärdas vid nsästa upphandling! Tack för tipset och namnet på kopplingen!

    SvaraRadera