19 mars 2014

Full tank...

...fast - är inte något fel här?

Uppdaterat 140319: Det var just bränslepåfyllningen jag reagerade på som också en anonym läsare nämnde. Sitter ju normalt i vänster bakskärm och detta har jag aldrig tidigare sett. Måste vara ombyggt men hur gjorde man med SS-listen på bakskärmen? Eller är de lika höger och vänster? Nya frågetecken?

Uppdaterad 140319 del 2:  Bilden längst ner visar vänster bakskärm på en originalbil. Högerlisten är uppenbarligen inte bara att montera på vänstersidan.


7 kommentarer:

  1. .. kan det vara b-stolpen i vänsterdörr som saknas?

    Kommer även ihåg, när jag som sommarlovsvikarierande bensinstationsbiträde på i början på 60-talet, inte hittade bensinpåfyllningen på en Peugeot 403. Medan peugeotägaren med ett fånigt leende följde min irrande blick....

    SvaraRadera
  2. Nej då, Ampe. Det skall nog vara så på en HT. Men har Du varit stationsbiträde bör Du ha tankat en sådan vagn!

    SvaraRadera
  3. Javisst ja HT, rutorna är nerhissade på vänster sida.

    Ok - det måste vara nå´t me´ tankningen alltså....

    (20 minuter senare)

    Jag ser fortfarande inget fel. Även om jag tycker det verkar lite farligt om man av misstag skulle komma åt kontakterna för + och - i lyktas bakstycke med tankröret!
    Men strömmen kanske bryts, när luckan öppnas?

    Nej Hr Larsson, jag ser inget fel.

    Har stirrat i 20 minuter till nu ..... Suck!

    SvaraRadera
  4. Det bränns hela tiden Ampe. Original - nej det kan det väl inte vara även om vagnen är en Super Sport. Jag har i alla fall aldrig sett något liknande. Vart satt fö påfyllningen på Peugeot 403?

    SvaraRadera
  5. Påfyllningen satt i höger baklykta
    på 403:an. Man skulle trycka till på nederkanten av lyktsargen - så öppnades "tanklocket" uppåt och man kunde fylla på med 87 oktansoppa....

    SvaraRadera
  6. Här
    hittade jag en lämplig liten film.

    ... man öppnade i alla fall UPPÅT !!

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig sett en impala som tankas i bakljuset

    SvaraRadera