22 december 2013

Auto-Clemert i Arvika

Omkring 1976 stängde Auto-Clemert sin gamla anläggning på fabriksgatan i Arvika.

I samband med detta ställde man en container utanför och bara vräkte ner gamla handlingar, broschyrer, skyltar, tidningar och övrig reklam. Larsson höll sig framme och plockade åt sig någon kartong med prylar... med facit i hand skulle man ju naturligtvis tagit hand om allt! Det här lilla häftet, någon pärm samt ett ställ med våtservetter är i stort sett allt som är kvar.





1 kommentar:

  1. Ja käre Gud, det går inte att gräva ner sig i allt man borde ha tagit reda på och sparat på. Jag har kastat en smärre förmögenhet genom åren därför att jag har flyttat runt och inte orkat packa och släpa med mig grejjerna längre. Senast var det ett par träskidor från 30-talet, med proveniens från Mora, som åkte på tippen. Å alla bildelar och fordonrelaterat som gått samma väg - shit!
    Jag har i en papplåda kvar de sparkbyxor min moder stickade inför min födelse och mina första skinnskor från 1951, men de betingar inga värden på Bukowskis!

    SvaraRadera