22 november 2013

Kjeld Petersen - Det var på Rundetårn

6 kommentarer:

  1. Jag älskar bilar som barn älskar godis sjunger han. Jag håller med sångaren!

    SvaraRadera
  2. Från början är bilen högerstyrd och bilden på brädan är från en BUICK.Dessutom sitter det en fluga på motorhuven

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Visst är brädan "fel" och visst sitter det en fluga på huven (0:40). Men varför tror Du att bilen är högerstyrd? Visserligen är den "högerstyrd" på slutet men det tolkar jag som att filmen är spegelvänd då vagnen framförs på vänster sida av vägen...

    SvaraRadera
  5. Filmen måste ha spegelvänts då siffrorna på skylten "går åt fel håll" i början. Jag tror att skylten har ett tecken i det vänstra hörnet som betyder
    automobilhandlare så förmodligen är bilen ny och har lånat från nån GM-handlare.

    SvaraRadera
  6. Nja, vore filmen spegelvänd så vore ju tex "K"... ja spegelvänt. Siffrorna kan ju inte gå åt fel håll? Eller fattar jag Dig fel. Tittar Du på emblemet fram på motorhuven så är logotypen rätt visad med bla de mörka (röda) fälten i emblemets högre nedre del samt vänstra övre. I filmen sista del som jag vill ha till spegelvänd så är siffran först och ortnamnen har stor bokstav i slutet på namnet på skyltarna. I övrigt har Du rätt...

    SvaraRadera