28 november 2013

Facebook

Som Ni kanske vet hyser Larsson en form av hatkärlek till Facebook. Har varit med och gått ur flera gånger, experimenterat fram och tillbaka med lite olika namn och grupper.

Vi vet att rätt använt kan Facebook skapa många nya kontakter samt hjälpa till att sprida mer eller mindre nödvändiga budskap. Har som sagt inte tidigare riktigt funnit den rätta formen, Facebook har ju gjorts om också så det har inte varit lätt att hänga med.

Att avgöra skillnaderna och för och nackdelar med tex "facebooksgrupper" respektive "facebookssidor" är heller inte lätt men efter en tid och mycket velande ser det ut så här för Larssons del.

Larsson har idag en egen privat sida som finns här:

tow.se har en egen sida som finns här:

Som ett prov har Larsson även skapat en grupp som heter "Vi som gillar schlagertjejer från 1960-talet" som finns här: Någon liknande grupp verkade inte finnas tidigare så det kan kanske bli något?

Synpunkter mottages tacksamt. Hur ser Ni på Facebook? Är Ni med? Har Ni sidor på Facebook, skapat grupper eller har Ni bloggar och /eller websidor? Twitter - finns någon av Larssons läsare där?

Även gärna via privat mail: larsson@tow.se.

8 kommentarer:

  1. Å det säger du nu när jag utplånat alla spår efter mig på FB.

    SvaraRadera
  2. Jag är med privat och inte överdrivet aktiv.
    Foton brukar jag lägga in, har albumiserat bilder jag tagit från olika bilträffar.

    SvaraRadera
  3. .... att jag har varken facebook, instagram eller twister....

    SvaraRadera
  4. Näe, jag skeptisk till alla tre fora.
    Kanske överdrivet paranoid, men så är det.

    PS
    Spelar — Red Roses and Little White Lies, med Siwan flera gånger veckan. Ja, rent av, tre, fyra gånger efter varann, ibland, men säg inte det till någon ;)

    Johnny

    SvaraRadera
  5. Snigelpost och vanlig mail håller kontakt med alla som jag betraktar som riktiga vänner.

    SvaraRadera
  6. Glöm inte bloggvärlden Stömell ;-)

    SvaraRadera
  7. Go kväll Larsson.Jag har lite svårt för Fejjan. Jag är inne på mitt 3-dje konto,naturligtvis i nick-name. Mvh Calle

    SvaraRadera