1 augusti 2013

Larsson och Facebook

Den uppmärksamme läsaren av Larsson blogg har kanske märkt att Larsson har en minst sagt kluven inställning till FB.

Jag har varit med och sedan lagt av, anslutit mig igen och raderat kontot igen. Nu sedan en tid tillbaka har jag åter igen ett konto på FB och som jag avser att behålla. Varför detta nu då frågar sig säkert någon? Ja, det förhåller sig ju så att många använder FB till att tex sälja och köpa... mängder av gamla bilder och reklam av högsta intresse läggs också ut. Man kan få tips, råd och hjälp av okända. Min arbetsgivare har en FB-sida som man vill följa och det finns massor med intressanta grupper. Sammanfattningsvis så var nu fördelarna större än nackdelarna med FB.

Rätt använd är det en bra pryl, även för dom som "bara" använder FB till att ha kontakt med familj och vänner. Däremot blir man ju förvånad över vad en del personer öppet skriver som kan ses av alla... Larsson är inte ett dugg intresserad av andra människors högst privata göromål och intressen men behöver ju heller inte läsa det eller besöka dessa sidor...

För tillfället använder jag FB i stort sett enbart till att läsa andras sidor - inte till att ha någon större kontakt med andra eller för att ha en massa fb-vänner. Är för den skull inte helt emot att i framtiden utöka användandet.

Hur ser Ni på detta med Facebook idag?

4 kommentarer:

  1. Precis som du har jag avaktiverat FB och återaktiverat ett antal ggr. Jag vill ha kontakt med släkt i första hand dessutom "gillar" jag olika intressegrupper och sidor typ "Gasoline" och sidor inom foto. Som du säger så rätt använt är FB okej. När det kommer till att använda FB för att delge mina egna förehavanden slår det stopp och jag får "skrivkramp", vilket är lite konstigt för i bloggform får jag inte det som du genom åren kanske märkt ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid hållt mig undan Digitaliseringen sedan jag lekte med min första burk från LM-Erikson. Sen kördce man Commodore-64/128. Kan bara hålla med om ur nördigt det är med Fejjan.By the way... Jag lade ut en rare låt med Rolling-Stones på min Fejjasite häromdagen.Jag har liksom inget behov av uppmärksamet från NÄTNÖRDAR.

    SvaraRadera
  3. är man inte med på fejan finns man inte

    lite tillspetsat, men vill man se vad familj och barnbarn håller på med får man nog vara med,
    livet är farligt, men det är nog ingen större fara med facebook

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig haft någon fejansida, jag har ju bloggen istället..det räcker=)
    Larsson! du får ha en bra lördag! vi har kanonvarmt redan

    SvaraRadera