5 april 2013

Extraljusmontering

Nu är då de tidigare omtalade extraljusen monterade. Gjorde väl lite ont att mäta ut och göra det första körnslaget i stötfångaren och inte blev det bättre av att sätta i borren heller. Efter det första hålet så gick det lättare :-) Nu är dessa hål för alltid en del av vagnens historik...

Som jag skrev tidigare så hade jag förr i tiden alltid - eller i alla fall ofta - fyra extraljus på bilen och det blev lite nostalgi detta... i övrigt så var väl inte tanken att göra rallybil av Forden men däremot kan man kanske associera till 1960-talets orkester- eller tidningsbilar?


4 kommentarer:

  1. jag tycker det blev snyggt
    jag gillar när man inte följer strömmen,
    snygg front

    SvaraRadera
  2. Häftigt! Men blir det inte ett lika häftigt kontrastmörker, när du kopplar till halvljus och det mesta har slocknat? Det gråa vildsvinet har inga reflexer . . .

    SvaraRadera
  3. Mullis: Tack.

    Kornknarren: Det ju inga 100W lampor i extraljusen utan mer beskedliga 55W. Har alltid haft många extraljus på tex mina bärgningsbilar och aldrig upplevt det något större problem när man bländar av. Men jag vet de som upplevt detta som ett problem och förstår väl vad Du menar. Man bör ju även (som alltid) se till att halvljuset är i bästa form för att minska effekten.

    SvaraRadera
  4. Ser bra ut, om du frågar mig även om jag kanske inte hade vågat köra på fyra, utan säkert "fegat" med bara två extraljus.
    Senaste vagnen, GP63, hade dock utseendet emot sig. Där hade inte extraljus passat

    SvaraRadera