29 december 2012

Bilbyte, del två

Skall nu visa och kommentera några objekt som jag tittat på. Detta inlägg skulle fö ha varit med på det förra inlägget men Larsson lyckades virra till det.

Först en Impala som man hittar här: Det som talar emot vagnen är ju att det inte är en lågmilare samt att inredning är utbytt, motorn är skruvad på m m. Men en fin bil är det. Min far köpte en nästan ny sådan här 1961.



En annan är den här Pontiacen från Canada som kan beses här: Det som talar för är priset och det som talar emot är att Larsson inbillar sig att det är problem med delar.


Den finaste Pontiacen man sett på länge är denna: Men den är nästan för fin och dessutom för dyr.

En annan Pontiac och med ett "bättre" pris är den här: Men det är ju ändå stor skillnad på en Star Chif och en Catalina men är det värt 100 000? Knappast.

Går man över till Ford 1959 har vi tex den här: En skitfin bil i ett fint skick och med plasten kvar i baksätet.

Ytterligare en fin Ford 1959 är den här Customen från Connys USA Bilar. En riktig lågmilare men som varit med länge trots under tre tusen mil! Den som tar sig tid att läsa om bilen ser hur sällsynt denna är med sitt enkla yttre men med sin fina inredning. Har fö märkt att man har svårt för att hålla isär detta med Custom, Fairlane och Galaxie när det gäller 1959 men det är som det brukar heta en helt annan historia.


Detta var då några få exempel på fina bilar som finns till salu. Det finns tusentals fina bilar till salu och det gäller att ha is i magen. Jag anser mig ha en fin Ford redan nu så jag har heller ingen brådska.

Dessa bilder är tagna utan lov på respektive hemsida men då det ger ett visst reklamvärde torde detta vara förlåtet. Vill någon inte ha sin bild med så låt mig veta det så tar vi bort den.

9 kommentarer:

  1. Det är väl inte för inte nästan alla reklambilder på Impala är fotade bakifrån, för fronten måste designavdelningen ha glömt. Pontiac modellerna du visar tycker jag är snygga båda bak och fram och ser lyxiga ut, även Fordarna är helt okej. Allt sett genom en "fotografs" ögon. Något annat än utseendet kan jag inte uttala mig om.

    SvaraRadera
  2. Har kollat lite på länkarna. Högst intressanta vagnar du har att välja på. Går själv i bilbytartankar och de här hade jag inte kollat tidigare.

    Catalinan och Custom 300:an är de vagnar i inlägget som jag fastnade för.

    SvaraRadera
  3. Mercury 58:an (bredvid Galaxie 59:an i stora garaget,, också till salu ?... ta den, fräck bil .Alltid V8 och förmodligen Aut... (tryckknappar)

    SvaraRadera
  4. ..Fast den dyra Pontiac 59:an e ju Ruskigt snygg o fin. den med!!

    SvaraRadera
  5. Ja GP, detta var ju enbart en bråkdel -finns ju hur många som helst att välja på. OBS att det inte är varken är broms- eller styrservo på Customen el catalinan. Men det går ju att eftermontera :-)

    SvaraRadera
  6. Ja, lincolncadillac, vi har sett Mercuryn och den är säkert till salu med - har dock inte sett någon saluannons men det kommer säkert.

    SvaraRadera
  7. Hej igen!! finns Ford o Mercuryn i Sverige,, var+ vilken firma?

    SvaraRadera
  8. Följ den bifogade länken :-) men den kanske syns dåligt?

    http://www.blocket.se/goteborg/Amrikanare_i_nyskick_Ford_Galaxie_500_44424936.htm?ca=7&w=3

    SvaraRadera