I den lilla serien om Larssons fordon har vi kommit fram till 1983 och till en Ford Taunus 1600 från 1976 som inköptes efter det att Dodgen sålts.
Denna Taunus var i ett miserabelt skick men gjordes i ordning med relativt enkla medel. Slutresultatet blev bra och denna bil var i Larssons ägo fram till 1989 då den såldes till förmån för nya projekt.
 |
Efter köpet blev det nerslipning och lackering. |
 |
Extraljus, varselljus och kromade fälgar fullbordade bygget. |
 |
Dimbakljus var modernt. |
 |
Alla sagor har ett slut och alla slut är inte gott. |
Nu fick man nostalgisk tår i ögonvrån...hade själv en 1,6L sedan....gick samma öde till mötes efter att jag sålde den..
SvaraRaderaKombimodellen är ovanlig idag....
Alla nödvändiga tillbehör på plats, en ganska typisk sen 70 tidig 80-tals utstyrsel.
SvaraRaderaDen såg ju fin ut...känns som den hamnade på skrot alldeles för tidigt.
SvaraRadera