30 september 2009

Bärgningsapparaten - Autotraktor

Läs mer här:

6 kommentarer:

  1. Just det...! Det är det jag alltid hävdat att Bärgningskåren är överflödig :-)

    SvaraRadera
  2. Använde en sån idag !, fungerade perfekt, användes till att dra upp en bil på en biltransportvagn, där den "moderna" elvinschen gett upp.

    Den vi använde var förpackad i Räddningskårens trälåda, i ett i stort sett oanvänt skick, till och med bruksanvisningen verkade oläst.

    SvaraRadera
  3. Låg apparaten i en låda från Räddningskåren!? Det har jag aldrig hört talas om... kan det ha varit en fd förbandslåda som Autotraktorn låg i?

    Här finns lite förbandslådor från RKN... något Du känner igen? Kan Du fixa en bild?
    http://www.tow.se/rkn/rkn08.htm

    SvaraRadera
  4. LÅdan var ca 15 tjock, och ca 60 cm bred, djupet var ungefär 40 cm.

    Den var grön till färgen (ungefär miltärgrön nyans.

    Skall försöka att ta bilder på den idag, om jag kommer ihåg både kamera och att jag skall göra det.

    Det satt en dekal från Räddningskåren på den, det som saknades på lådan var handtaget, men det kan ju ha passat på någon av svärfarfars andra projekt.

    SvaraRadera
  5. Jag drog en bamsesten med grannens "traktor" över hela tomten igår, det är nog en av de bästa vinscharna jag provat, så nu måsta jag skaffa en egen !!

    Har du en droppa ett mejl på min blog.wannman.org

    /Janne

    SvaraRadera
  6. Är det någon som har en bärgningsapparat av typ autotraktor som jag kan köpa?
    ring mig på telefon 0702-925585 eller maila till lars.ivarsson@stadshuset.goteborg.se
    Hälsningar Lars Ivarsson

    SvaraRadera