3 december 2023

Första advent

16 kommentarer:

  1. Jasså... ni tänder från den sidan där uppe i Värmland... jaja så kan man kanske också göra... men det är inte riktigt rätt.

    SvaraRadera
  2. Nja, jag tände nog från "rätt" sida men det blir ju fel på andra sidan bildskärmen... eller?

    SvaraRadera
  3. Just det... tänkte inte på det.

    SvaraRadera
  4. Rätt eller fel sida? Har jag inte tänkt på.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker Ni tänder från rätt håll...men har Herr Larsson blivit lat och skickar in ett gammalt inlägg...syns på kommentarerna:)

    SvaraRadera
  6. Första advent är första advent och det gäller att hålla på traditioner... (jag har även "grunnat" på detta om man återanvänder inlägg - skall man ta bort ev gamla kommentarer? Jag valde att INTE göra det - blir ju en liten "samling" om några år)

    SvaraRadera
  7. Det funkar lika bra 2011 också :-)

    SvaraRadera
  8. Ett år äldre har vi blivit men fortfarande är vi online.

    SvaraRadera
  9. Ännu ett år äldre, och då passar jag på att lägga en kommentar även nu 2013.
    Jag ser att Larsson är vid god vigör och fortfarande är online. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om mig :-)

    SvaraRadera
  10. Nämen så roligt att få en hälsning från Farbror Sid. Det var länge sedan! Tråkigt att Du har dragit Dig tillbaka, men ha riktigt God Jul där Du sitter på Din kammare...

    SvaraRadera
  11. Ojdå! Jag trodde Farbror Sid var död och begraven. Den mannen kan man tydligen aldrig lita på...

    SvaraRadera
  12. Undrar om Farbror Sid dyker upp i år?

    SvaraRadera
  13. Traditioner är viktigt... så ursäkta en något sen ankomst!
    Jag ser att Larsson fortfarande tänder staken från fel håll, men som sagt traditioner.

    SvaraRadera
  14. Farbror Sid tycks fortfarande vara vid liv, men har tydligen blivit pensionär. Klicka på Farbror Sids länk ;-)

    SvaraRadera
  15. Ursäkta sen ankomst... igen! Men de sociala mediernas intåg här på äldreboendet gör att det blir stört omöjligt komma intill en dator för att uppdatera med en enkel kommentar på en rejäl hederlig blogg numera, det är twitter hit och facebook dit bland de som bor här, det skall uppdateras var och varannan minut.
    Men jag ser till min glädje att Larsson börjat tända staken i rätt ände numera.

    SvaraRadera
  16. Riktigt trevligt att höra ifrån Farbror Sid igen - även om det är mer sällan nu för tiden. Tyvärr får jag dock konstatera att Farbror Sid kanske har blivit lite "vilsen" eller möjligen smuttat på glöggen lite väl mycket då staken är tänd som den alltid har varit!

    Ha en riktig God Jul och ett Gott Nytt År Farbror Sid och om inte annat så får vi hoppas att vi höres om ett år vid denna tidpunkt.

    SvaraRadera