25 oktober 2018

Tåg eller bil

Kalle Anka, 1970.

6 kommentarer:

  1. Jag hade en Fleischmann järnvägsbana runt ca 1963-64. Passade inte in så bra i vår lilla lägenhet, särskilt inte då jag tjurade mig till att den skulle sättas ihop på en träskiva :-/

    SvaraRadera
  2. Vem hade inte det..? Som vuxen byggde jag en stor anläggning men när den var färdig tröttnade jag och sålde den!

    SvaraRadera
  3. Nja, jag kände många som inte hade modelljärnväg överhuvudtaget i sin barndom.

    SvaraRadera
  4. Tror nog ändå att det var en relativt vanlig julklapp på 50-och 1960-talet. Kanske lokala avvikelser?

    SvaraRadera
  5. Kommentaren var bara en liten obetydlig info om min barndom, inte nån typ av skryt. En tanke som blev en kommentar när jag såg din bild. :-/

    SvaraRadera
  6. Tolkade det heller inte ett ögonblick som att det var någon form av skryt utan endast intressant info :-)

    SvaraRadera