Så kom den då till slut - bilen som jag skrev om i oktober 2017. Här får man läsa om detaljer, som man aldrig tänkte på vid grusvägstesterna i ungdomlig yra. T ex "stoppningens djup i förarsätet". Det där med 90 hk i stället för 85 förekom på de svenska besiktningsinstrumenten redan på 30-talet. Min fars U.S. Ford -34 stod för 90, men det var ju den vanliga V-åttan ändå. Fast det imponerade så klart.-- Grattis till bilköpet, förresten!
Extra detaljer blir det ju om vagnen skall användas som taxi. Då är dessa mått viktiga - är det för litet avstånd så blir det nobben som droska. Jag vet som ett exempel att på Opel Rekord på sjuttiotalet var man tvinga att med hjälp av snören dra ihop baksätet så att insteget skulle bli bredare. Tack för dina minnen!
Så kom den då till slut - bilen som jag skrev om i oktober 2017. Här får man läsa om detaljer, som man aldrig tänkte på vid grusvägstesterna i ungdomlig yra. T ex "stoppningens djup i förarsätet".
SvaraRaderaDet där med 90 hk i stället för 85 förekom på de svenska besiktningsinstrumenten redan på 30-talet. Min fars U.S. Ford -34 stod för 90, men det var ju den vanliga V-åttan ändå. Fast det imponerade så klart.-- Grattis till bilköpet, förresten!
Extra detaljer blir det ju om vagnen skall användas som taxi. Då är dessa mått viktiga - är det för litet avstånd så blir det nobben som droska. Jag vet som ett exempel att på Opel Rekord på sjuttiotalet var man tvinga att med hjälp av snören dra ihop baksätet så att insteget skulle bli bredare. Tack för dina minnen!
SvaraRadera