14 oktober 2016

Billy Dolton - Winkie Doll

4 kommentarer:

  1. Ibland tror jag att både Larsson och jag fiskar i samma grumliga vatten i jakt på den musikaliska storgäddan. Men, medan jag står på strandkanten med mitt gamla kastspö ABU 62 och den lika gamla haspelrullen ABU Matic 20, så känns det som om Larsson fiskar från båt; kommer längre ut och fångar finare fisk.
    Tur att Fi-, V- och PK-maffian är fullt upptagna med att jaga -ister på Gotland; den här fångsten - med Glen Campbell under pseudonym - kunde dom nog haft synpunkter på.
    (Glen Campbell har numera dessvärre gått in i Alkzheimerdimman.)

    SvaraRadera
  2. Nja, oavsett hur det är med detta är det snart dags för isfiske :-) Tack för inlägget Herr Stömell!

    SvaraRadera
  3. Tack, men isfisket avstår jag. Fick som telning följa med i mörkret ut och klubba lake. Kallt och ruggigt.
    Vintern tillbringar jag hellre inomhus, avnjutande Larssons fantastiskt fina fångster ur musikhavet.

    SvaraRadera
  4. Förståndigt av Dig, Herr Stömell.

    SvaraRadera